Het belangrijkste in een winkelinrichting is de sfeer. De mensen moeten aangetrokken worden om binnen te komen. De inham aan de kant van de winkelstraat zorgt ervoor dat de jazzliefhebbers bij wijze van spreken naar binnen worden gezogen. De grote raampartijen zorgen ervoor dat de mensen die in het winkelcentrum aan het rondwandelen zijn de sfeer vanaf buiten al kunnen opsnuiven en naar binnen komen om koffie te drinken. De artiest die op het podium staat kan bewonderd worden vanuit elke plek in de ruimte. De kans is hierdoor groter dat ze een cd kopen.
Er zijn zitplaatsen voorzien om te zitten aan het podium, maar er is ook plaats om te zitten aan de koffiebar die gelokaliseerd is op de bovenverdieping, zodat ook deze ruimte interessant blijft om naartoe te gaan. De ruimte boven het podium is een vide, maar wanneer je er zit heb je toch een geborgen gevoel dat gecreëerd is door de lage lampen die er hangen. Er zijn 3 volumes in de ruimte geplaatst die tot het dak doorlopen, deze symboliseren de verbondenheid van de jazzwereld.
De materialen die gebruikt zijn, zijn rustieke grijze houten planken op de vloer en oude bakstenen wanden van 1cm. Deze kunnen meteen afgebroken worden wanneer de winkel zou sluiten. Op de volumes zijn tegels van Apavisa bevestigd. Deze hebben een uitzicht van Cortenstaal. Deze materialen geven een warm gevoel aan het geheel en symboliseren het sociale en warme karakter van jazzmuziek.
Er zijn eilandjes voorzien met bakken voor Cd’s, vinylplaten en magazines. Deze bakken zijn bekleed met hetzelfde hout als waarmee de vloer bekleed is. Het geheel van deze winkelinrichting geeft de indruk van een kelder waar vroeger de jazzmuzikanten hun muziek speelden.